REPXPERT 3.0, Schaefflers verkstadsportal
• Verkstäder får snabbare åtkomst till mer djupgående tekniskt innehåll • Nytt utseende på Schaefflers onlineportal för verkstäder • Anpassad kontrollpanel, tydlig navigering och en optimerad användarupplevelse
Langen, Tyskland | 13 oktober 2021 | För fem år sedan lanserades Schaefflers verkstadsportal REPXPERT framgångsrikt. Sedan dess har REPXPERT utvecklats till ett starkt varumärke inom fordonseftermarknaden och binder ihop alla verkstadsinriktade tjänster hos Schaeffler. För närvarande har omkring 200 000 användare från 36 landsportaler på 16 språk tillgång till REPXPERT. För att ännu tydligare strukturera mängden information och göra webbplatsens ännu mer användarvänlig har Schaeffler uppdaterat sin verkstadsportal och höjt den till en ny nivå. Med den nya versionen, REXPERT 3.0 gör Schaeffler arbetet enklare för verkstäderna. Nästa generations verkstadsportal är enkel att använda, guidar användare snabbt till de ämnen de letar efter och erbjuder mer tekniskt innehåll än någonsin tidigare – redan på startsidan.
Navigera snabbare med anpassad kontrollpanel
Omfattande teknisk information och reparationsdata, en översikt över utbildningar, nyheter och evenemang finns tillgängliga för varje webbplatsbesökare. Registrerade användare har ännu fler funktioner till hands: de kan komma åt den kompletta eftermarknadskatalogen med all tillverkardata och se deras senaste aktiviteter, till exempel nyligen valda produkter eller fordon. Den anpassade startsidan med en individuell kontrollpanel visar alla relevanta områden direkt. Den reviderade navigeringsmenyn och den nya globala sökfunktionen inom katalog- och teknisk information leder snabbt till önskat REPXPERT-innehåll. Verkstäder har också tillgång till bonusprogrammet, hela utbudet av reparationsdata inklusive fordonsspecifik reparations- och underhållsinformation (RMI) från TecAlliance och kan registrera sig för utbildningar.
”Genom ett nära samarbete med verkstäder över hela världen har vi fått många bra förslag. Flera av dessa har vi kunnat implementera med nya versionen 3.0 för att erbjuda våra användare en ännu bättre upplevelse och framför allt mer teknisk information ”, förklarar Sven Olev Müller, chef för Schaeffler REPXPERT Garage Services.
Mer innehåll som gör vardagsjobbet i verkstaden ännu enklare
Den integrerade reservdelskatalogen fortsätter att erbjuda hela produktsortimentet för alla eftermarknadstillverkare gratis och möjliggör nu enklare åtkomst till den omfattande reparations- och underhållsinformationen (RMI). En nyhet är att Schaefflers-produktdata nu uppdateras dagligen.
I det nydesignade utbildningsområdet ger många REPXPERT-utbildningar intresserade verkstäder omfattande teoretisk och praktisk kunskap: Hands on-kurser, onlinekurser och e-lärande kan antingen nås direkt eller bokas via en integrerad kalender med online-registrering. Utöver det erbjuder REPXPERT 3.0 mer djupgående teknisk information som ständigt utökas, till exempel installationsvideor, steg-för-steg-instruktioner, verkstadstips och hjälp med typiska monteringsfel.