23948sdkhjf

Danzas visar upp Formel 1-bil på Cargomässan i Älvsjö

Danzas sponsrar sedan förra året Formel 1 och kommer i samband med Cargomässan, den 16 till 20 oktober, att ställa ut en prototyp till en Formel 1-bil på Stockholmsmässan i Älvsjö. Den är uppkopplad mot en körsimulator vilket gör det möjligt att köra den i en virtuell racingbana. Danzas ingår i Deutsche Post-koncernen, som sedan tidigare varit en av huvudsponsorerna av Jordan-teamet. År 2000 undertecknade även Danzas ett treårigt sponsringsavtal med Jordan. Sponsringen syftar bland annat till att öka varumärkeskännedomen över hela världen. Danzas har mycket gemensamt med Formel 1. Det är ett dynamiskt företag som leder logistikens utveckling och som alltid kämpar för att ligga först. Danzas strävar också efter en resurseffektiv och säker utveckling. Även detta stämmer väl överens med sponsring av Formel 1 då denna bransch till stor del står för utveckling av effektiva motorer, starka däck och säkra bromsar. ”Formel 1 är en bred och populär sport som många av medarbetarna på Danzas kan identifiera sig med. Möjligheten att vara stolt över företaget man jobbar på ges och teamets utveckling och framgångar kan på ett enkelt sätt följas. Även befintliga och potentiella kunder har möjligheten att följa Jordans lopp och på så sätt känna en tillhörighet”, säger Håkan Ericson, Country Group Representative Danzas Norden, Baltikum och OSS. Danzas-loggan syns tydligt på bilens främre vingar, det vill säga den del av bilen som når mållinjen först. Jordan-bilen är en Honda med en ny motor för säsongen (2001). Bilen är gul och svart med en nos som symboliserar en aggressiv haj, vilket i sin tur symboliserar teamets ambition: de är hungriga på att vinna. Förutom att pryda bilen, finns Danzas-loggan också på förarnas overaller, teamets containrar och pallar. Bilen är uppställd i Victoriahallen på Älvsjömässan där även Danzas och DHLs monter finns att besöka. Sponsring är ett viktigt verktyg i Danzas totala marknadsföring. Danzas sponsorkoncept ska skapa relationer genom att stödja en modern, positiv och global företagskultur karaktäriserad av öppenhet, kulturellt intresse och en känsla av innovation. Inom Danzas sponsras antingen sport eller kultur. Sport är passande då företaget är globalt och sport är så gott som universellt då det gäller språkliga, geografiska, religiösa och kulturella skillnader. Sporter som företaget stödjer är av den typen som fungerar bra ihop med målgruppen såsom tennis, fotboll, bilracing etc. På den kulturella sidan av sponsring kan nämnas konst, innovativ jazz och klassisk musik utförd i en modern stil.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.062