23948sdkhjf
Innehållet nedan modereras inte i förväg och omfattas därmed inte av webbplatsens utgivningsbevis.
Dela sida
Sponsrat innehåll

Ändrad namngivning för ökad tydlighet

Total gör det lättare för deras kunder genom att optimera namngivningen av produkter.

En av de stora fördelarna med att vara kund hos Total är att vi har smörjmedel för alla behov och ändamål. Oavsett vilket fordon eller maskin man har som behöver smörjas, kan man vända sig till oss på Total. Detta är en framgångsfaktor som vi mer än gärna framhäver eftersom det gör oss unika i branschen. Men ett komplett produktsortiment i smörjmedelsbranschen innebär flera hundra olika produkter och därmed också flera hundra olika produktnamn. Det är en sak, att vi som arbetar för Total, känner till våra olika produktserier och vad produkterna heter. Men att våra kunder och samarbetspartners ska kunna namnen på alla våra produkter är kanske för mycket begärt. Vi vet att det inte är det lättaste att navigera bland alla produktnamn i vårt sortiment. Därför har vi, som en del av det nyligen lanserade  ”The New Lub Project”, fokuserat på att göra det enklare för våra kunder att välja rätt produkt.

Förutom en mer ergonomisk förpackningsdesign innebär ”The New Lub Project” också att namngivningen av produkter, har optimerats. Detta är för att säkerställa en bättre förståelse för vårt produktsortiment utav våra kunder. En ansenlig mängd produktnamn har genomgått en rationalisering som ger vår produktserier en tydligare identitet. Det blir med andra ord enklare att hitta t.ex. den rätta motoroljan eller bromsvätskan från Total för det specifika fordonet.  

”Vi har alltid strävat efter att namnge våra produktserier och produkter så att våra kunder enkelt ska kunna finna den produkt de letar efter” säger Tommy Söderberg, försäljningschef Total Sweden. ”Men i takt med att med våra kunder idag vill ha mer information om produkterna, samtidigt som vi har ett mer utökat produtksortiment, har vi insett att det finns förbättringspotential när det kommer till namngivningen av våra produkter, menar Tommy Söderberg.  ”Det är en av anledningarna till att ”The New Lub Project” lanserats och vi är övertygade om att våra kunder kommer uppskatta förbättringarna rörande vårt produktsortiment, avslutar Tommy Söderberg, försäljningschef Total Sweden.  

Sänd till en kollega

0.034