En lukrativ inkomstkälla för bilverkstäder
Tänk dig att du som bilägare har bokat tid på din verkstad för service, hjulbyten eller liknande. Du lämnar bilen - och kort därefter får du ett samtal från verkstaden.
Vill du reparera stenskottet i din vindruta, nu när vi ändå har bilen inne?
Bilägare som har försökt få ett stenskott reparerat kanske vill ställa sig ett antal frågor. Den prismedvetna bilägaren: Måste jag betala för verkstaden för att köra bilen till en bilglasspecialist?
Är reparationen dyrare att ha gjort i min verkstad? Och svaret på båda frågorna är: Nej! Den kvalitetsmedvetna bilägaren: Ska de reparera det själva - och kan de? Om de reparerar stenskottet själva, är det lika bra som med specialisten? Och svaret i båda fallen är: Ja! Men de flesta kommer att säga ja utan reflektion – för de ser ett stort värde i att inte behöva boka en extra tid och avsätta extra tid i sin kalender.