TecAlliance på Automässan 2023
TecAlliance, den ledande experten för datahantering för motorbranchens eftermarknad, kommer att ha en stark närvaro på Automässan.
I monter D04:22 kommer eftermarknadsexperterna att presentera de senaste utvecklingarna och beprövade lösningar för att stödja reservdelstillverkare, grossister och verkstäder med digitalisering, processoptimering och e-handel.
”Vi ser fram emot att träffa våra kunder och partner från Norden i Göteborg. Vårt team kommer att presentera TecDoc-katalogen, vår order-till-faktura-lösning - TecCom och TecRMI, vår lösning för reparations- och underhållsinformation", säger Pia Harbo, Commercial Business Owner hos TecAlliance.
Utmärkt datahantering i realtid säkerställer framgång inom e-handel
För framgång i eftermarknaden är reaktionstider, aktualitet och korrekt produktdata avgörande. Betydelsen av onlinehandel växer snabbt runt om i världen, och behovet av högkvalitativa data möjliggör korrekt produktidentifiering och beställning.
TecDoc ökar kundernas förtroende för onlineköp med sitt omfattande datakvalitetsinitiativ. Utmärkt datakvalitet leder till fler beställningar, färre returer och bättre service. De anpassade katalog- och webbshoplösningarna som använder TecDoc-data stöder eftermarknadsmedlemmar i att ställa in och optimera sina e-handelsaktiviteter.
På Automässan kommer TecAlliance att presentera DMM Online, den första releasen av den nya PIM-lösningen ”TecDoc ONE”. Med denna intuitiva onlineplattform kan reservdelstillverkare hantera sina produkterbjudanden med TecDoc standard och göra dem tillgängliga för försäljningsstället.
Data skickas via det innovativa TecDoc Instant Data Processing (IDP) -gränssnittet: detta förkortar tiden till marknaden eftersom uppdateringar kan överföras nästan i realtid. All data som skickas via IDP integreras omedelbart och publiceras över hela världen i TecDoc-katalogen och i kataloglösningar baserade på TecDoc-data.
Optimala processer från tillgänglighetsbegäran till retur
TecComs lösningar täcker alla processer relaterade till orderhantering på fordonseftermarknaden – från tillgänglighetsförfrågningar och beställning av delar till e-fakturor och returer.
Grunden för att automatisera dessa processer är optimal meddelandekvalitet från reservdelsleverantörer, kombinerat med högsta möjliga standardisering och datakonsekvens. Med "TecCom Excellence Program" erbjuder TecAlliance grossister ett effektivt verktyg för att jämföra leverantörer. Ratingsystemet fungerar som en affärskatalysator, vilket gör det möjligt för köpare att utvärdera nya partnerskap och stärka befintliga affärsrelationer.
Kundklagomål och returer är ett stort problem – även på eftermarknaden för fordon. Professionella och transparenta processer ger möjlighet att minimera den tid och de kostnader som krävs för dessa uppgifter samtidigt som de ökar den långsiktiga kundnöjdheten och lojalitet. TecCom Returns möjliggör en standardiserad och transparent hantering av returer och garantianspråk. Via onlineportalen kan grossister omedelbart skapa garanti- och returanspråk gratis och överföra dem till alla sina leverantörer över hela världen. Verkstäder kan ange returanspråk snabbt och enkelt via länken för att skapa anspråk, även utan tillgång till TecCom-portalen.
TecRMI: Optimal verkstadsservice från möte till fordonsöverlämning
TecRMI stödjer processer i verkstäder, handel och e-handel med standardiserad, OE-kompatibel reparations- och underhållsinformation för alla vanliga fordonstillverkare. Med TecRMI kan verkstäder öka effektiviteten i sina arbetsflöden och spara tid och kostnader.
Den nya TecRMI-serviceboken erbjuder en enkel, standardiserad process för att registrera online-servicebokposter för alla vanliga fordonstillverkare. Onlineverktyget gör det möjligt för verkstäder att snabbt och enkelt dokumentera det underhållsarbete de har utfört med bara några få klick. Detta bevarar garanti- och goodwillrättigheter och upprätthåller fordonets andrahandsvärde.
TecRMI Document Scanner gör det ännu enklare att skapa online-servicebokposter och underlättar fordonsacceptans i verkstaden. Baserat på en skanning eller ett foto av fordonets registreringsdokument registreras fordons- och kunddata snabbt och bekvämt digitalt.
Vi ser fram emot intensiva diskussioner och nära kontakter med eftermarknadsgemenskapen på Automässan i Göteborg den 18-21 januari 2023 i monter D04:22.