DENSO återvänder till Automechanika Frankfurt
Efter sex års frånvaro kommer originalutrustningstillverkaren och systemleverantören DENSO att återvända till Automechanika Frankfurt i september, representerad av dess europeiska eftermarknadsdivision.
DENSO Aftermarket Europe har en långvarig relation med Automechanika Frankfurt och är glada över att vara tillbaka som en av den globala mässans leverantörer. DENSO närvarar under hela evenemanget från 10-14 september. DENSO ställer ut i Hall 2.0 (monter C91) och kommer att använda det internationella evenemanget för att informera världens största eftermarknads-orienterade publik om sina senaste nyheter och uppdateringar.
Från grundandet i Japan till dess tillväxt över hela världen kommer DENSO att fira sin rika historia och arv. Montern kommer att fira 75 år av engagemang för banbrytande innovationer, inklusive skapandet av QR-koden 1994 och många världsnyheter inom tändning, roterande el och termiska system.
DENSO, expertis förankrad i originalutrustning.
Även om dieselutveckling och tändstiftsrevolution är viktiga DENSO-specialiteter, har företaget också omdefinierat landskapet när det kommer till luftkonditionering (AC) med skapandet av HVAC-systemet (värmeventilation och luftkonditionering) som kan styra klimatet i tre olika kabinzoner och hjälper till att förbättra den totala bränsleekonomin när AC är på. DENSO:s AC- och värmeledningsförmåga kommer att ta en central roll i de produkter som ska visas upp under evenemanget, även om naturligtvis alla företagets produktgrupper kommer att vara representerade.
DENSO, mer än bilindustrin.
DENSO:s engagemang för att aktivt bidra till att förbättra globalt och samhälleligt välbefinnande kommer att firas genom att lyfta fram flera av företagets befintliga prestationer inom miljöskydd, säkerhet och icke-bilinnovationer, samt ge en glimt av vad som komma skall, inte bara inom fordonssektorn, men inom alla områden där DENSO verkar. DENSO kommer också att lyfta fram sin robotikexpertis genom att demonstrera en intuitiv robot som kommer att konkurrera med besökare i ett "Connect Four"-spel.
Noterbara bland dessa initiativ inkluderar DENSO:s CO2-neutralitet och återtillverkning, dess satsning med Certhon Group för att erbjuda jordbruksprodukter och tillhandahålla trädgårdslösningar, dess Last Mile Cold Cube-lösning som integrerar både hårdvara och mjukvara för att ta itu med hindren i transporten av klimatkänsliga producera, såväl som de kombinerade ansträngningarna av DENSO, DENSO Fukushima och Toyota Motor Corporation i produktionen av grönt väte för användning på plats.
Med dessa varierande, intressanta och relevanta element kombinerade på en enda monter, hälsar DENSO-teamet naturligtvis ett varmt välkomnande till besökare som deltar i evenemanget i höst.