Smarta integrationer till leverantörer
Oavsett om du tillhör en kedja eller är en oberoende verkstad sparar du tid på att ha en snabb integration till din leverantör från ditt affärssystem.
Utgå från erat system och hämta in det ni behöver
För att snabbt och smidigt hämta in rätt delar till det fordon ni arbetar på till en arbetsorder, skapar vi allt fler integrationer till era leverantörer.
Senaste katalog integration
Den färskaste utvecklingen innebär direkt åtkomst till Meko groups nya kataloger, MekonomenPRO, MecaPRO, BilXtraPRO.
Från en upprättad arbetsorder eller offert klickar ni på er leverantör och deras katalog öppnas med rätt valt fordon.
Ni väljer därefter era reservdelar/servicedelar som importeras till arbetsordern med dagsfärskt pris, artikelnummer och benämning.
Oavsett hur många arbetsordrar eller offerter ni skapar lagras leverantörens artiklar på arbetsordern och när kunden accepterat arbetet kan ni när som helst skicka ordern direkt från HDBsystem till leverantören, -utan att öppna katalogen igen och samtidigt se leverantörens aktuella lagersaldo.
Enklare hantering
Det skapas en inköpsorder i systemet som sparas, och ni kan snabbt se att reservdelarna är beställda i kalendern eller på arbetsordern.
På så sätt effektiviserar ni hela flödet och spar både tid och hantering.
Vi har idag katalogintegrationer till Atoy/BDS, Triscan, Mekonomen, Meca, Bilxtra, ABR, mfl och vi arbetar ständigt med att tillgodose er verkstäder med en snabb smidig koppling till er leverantör.
Tekniska data & arbetstider
För att snabbt nå teknisk information om arbetstider, serviceschema, felkoder, kopplingsscheman, åtdragningsmoment, smörjmedel och andra fordonsrelaterade uppgifter finns det även integrationer till HaynesPro, Autofrontal, Hella Gutman, ElektroPartner, MacsDia mfl.
Ekonomi & historik
De ekonomiska transaktionerna sker med fördel live direkt till bland annat Fortnox, för den som vill minimera sin ekonomiska administrering, -men väljer du att bokföra traditionellt har vi stöd för det.
Molnbaserat
Allt lagras i systemet för snabba rapporter, eller hämtande av historik.
Ni når systemet var ni än befinner er, från mobilen, surfplattan, mac/pc.
Vi kan hjälpa er att tillgodose era behov.
Ingen verkstad är för liten eller för stor, med bättre organisation och flöde i sin administration så skapas utrymme för fler debiterbara timmar.
Behöver ni organisera er verksamhet och samtidigt komma närmare kunden & er leverantör?
Investera din tid och ta kontakt med oss, chansen är stor att ni vinner tid.