23948sdkhjf
Innehållet nedan modereras inte i förväg och omfattas därmed inte av webbplatsens utgivningsbevis.
Dela sida
Sponsrat innehåll

DENSO når sitt diamantjubileum

DENSO CORPORATION, ursprungligen grundat som NIPPONDENSO under 1949, fyller nu 75 år, men målet är att fortsätta vara banbrytande och dess produkter uppskattas fortfarande av miljontals människor världen över

Även om framstegen har fortsatt att vara i fokus har den ständiga förändringen som råder, i synnerhet inom miljöutmaningarna, fortsatt kombinerats med företagets långsiktiga engagemang för samhällets välmående. Detta för att säkerställa att hållbarhet och koldioxidneutraliteten fortsatt prioriteras under de kommande åren.

Bara genom att ta en titt på vår historia står det klart att DENSO satte standarden från första början 1949, en egenskap som fortfarande står sig stark ända till idag. Företaget hade visionära ledare, såsom det tekniska avtalet som ingicks med Robert Bosch 1953, för att inkorporera kunskap utifrån samt för att uppnå ingenjörsstandarder av världsklass.

Denna filosofi bekräftades kort därpå när DENSO 1961 belönades med Deming Prize för sin kvalitetskontroll, vilket följdes av en betydande global expansion och öppnade upp för vad som skulle bli det europeiska högkvarteret i Nederländerna 1973.

Under de nästföljande åren introducerade DENSO en rad världsnyheter, varav många, såsom 1974, 1975, 1997, 2002, 2010 och 2011, inkluderade tändstiftsteknik, men även dieselutveckling med keramiska glödstift, högtryckssystem med direktinsprutning och utvecklandet av avgasåterledningsventilen, samt inom fältet för roterande elektriska delar, luftkonditioneringssystem och elektroniska sensorer. Dess expertis sträcker sig så långt som till introduktionen av de första platta torkarbladen och hybridtorkarbladen för reservdelsmarknaden 2010.

Denna innovativa egenskap har sträckt sig bortom bilindustrin eftersom en av DENSOs mest kända uppfinningar har varit QR-koden, en revolutionär teknik som utvecklades 1994, och som idag är standard inom varje industri, oavsett fält, och som används av människor i världens alla hörn.

DENSO befinner sig i en spännande tid i sin historia medan företaget fortsätter till nästa steg i sin resa mot att utvecklas från att vara ”en nivå 1-leverantör som stöder bilindustrin” till ”en nivå 1-leverantör som stöder ett mobilitetscentrerat samhälle” och för att skapa värden för ännu fler kunder.

När det kommer till DENSO Aftermarket, som är en mycket yngre organisation, följer detta DENSOs mål gällande hållbarhet, mobilitet och humanitär anda. Det finns även ett engagemang för att förse den oberoende service- och reparationssektorn med tillgång till reservdelar av högsta kvalitet som ger dem och deras kunder komplett förtroende, samt bidrar till europeiska bilisters välmående.

Mer information om DENSO Aftermarket-programmet finns online på: www.denso-am.eu

DENSO Europe BV
Hogeweyselaan 165
1382 JL JL Weesp
Netherlands

Kontaktperson

LC

Sänd till en kollega

0.032