23948sdkhjf

BYD vill se nya varumärken krossa de gamla

Om någon tvivlat på att de kinesiska biltillverkarna vill rita om den globala bilförsäljningskartan så behöver de knappast fundera på det längre. Detta efter att en video från BYD blivit viral.
Under ett evenemang slår BYD:s grundare och vd Wang Chuanfo närmast fast att ett paradigmskifte är här vad gäller den globala bilförsäljningen.

– Jag tycker att tiden har kommit för de kinesiska märkena. Det finns ett emotionellt behov hos 1,4 miljarder kineser att se att de kinesiska märkena blir globala, sa Wang Chuanfo, grundare för BYD, vid ev...
Vill du få åtkomst till allt?
Prova 30 dagar för 0 kr.
Inga bindningstider eller kortuppgifter krävs.
Prova nu
Köp en prenumeration
Utforska våra prenumerationslösningar och välj den som passar dina behov.
Välj din prenumeration
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.109