ChatGPT ska få fler att köpa Hyundai i10
Lanseringskampanjen för Hyundai i10, Sveriges billigaste bil, ska locka de potentiella kunderna ut i skog och mark.
Sajten Hyundai Sunday tar hjälp av en AI-driven resegenerator för att tipsa om söndagsutflykter bortom den hektiska stadsmiljön.
AI:n rekommenderar och återger en levande berättelse där användaren intar huvudrollen bakom ratten. Utflykterna utgår från Stockholm, Göteborg och Malmö. Besökaren får själv välja hur lång utflykten ska vara, vilken stad som resan ska utgå ifrån och vad man vill få ut av sin söndag. ChatGPT skapar därefter berättelser om olika upplevelser belägna en kort bilresa från stadens puls.
– Med Hyundai Sunday vill vi uppmana stressade storstadsbor att ta sig ut ur stan och uppleva något nytt på sin lediga tid. Vi tog tillvara på AI:ns förmåga att skriva målande och poetiska texter för att på ett kul sätt inspirera till alla fantastiska rekreationsupplevelser som görs tillgängliga med en bil. Nya i10, med sitt kompakta format, uppgraderade design, avancerade tekniska funktioner och egenskapen Sveriges billigaste bil är den perfekta följeslagaren på utflykterna, säger Tobias Joelsson, PR & Communications Manager på Hyundai Sverige i ett pressmeddelande.