Tack vare GBV kan branddrabbade verkstadsägare blicka framåt
En Speedy Bilservice var bland företagen som blev offer för branden i Kungsängen den 16 september.
Jonas Örnmark, konceptansvarig för Speedy Bilservice besökte verkstadsägarna, Radi och Kameran, och skrev dagen efter branden ett inlägg på Linkedin.
Där belyste han bland annat hur viktigt det är att ha sina papper i ordning när olyckan är framme:
”Raid sa själv att hade de inte jobbat i GBV och följt det hade de i dag fått stå för alla de otrevligheter framtiden hade gett dem. De har i sitt GBV-arbete sett över försäkringar, sitt eget brandskydd, kemikaliehantering med mera som gör att de i denna fasansfulla tid ändå känner sig trygga.”
Polisen utredning fortsätter men det går fortfarande inte att göra en teknisk undersökning på brandplatsen. Klarlagt är att branden inte startade i Speedyverkstaden.
Speedy Bilservice centralt stöttar verkstadsägarna i Kungsängen och man arbetar i skrivande stund för fullt med att bland annat kontakta alla berörda bilägare som haft/ har bokade tider.
Brand i verkstad: två verkstäder förstörda