God Jul och Gott Nytt År!
Motormagasinet vill önska alla våra läsare en riktigt God Jul och ett Gott Nytt År!
Nu tar redaktionen ledigt men är åter tillbaka 7 januari nästa år.
Tills dess passar vi på att bjuda på upplåsta versioner av några av årets mest lästa artiklar.
1.)
En bilfirma sålde en bil till Camilla Persson. Strax därpå började hennes mardröm då det visade sig att bilen varit krockad och att krockkuddarna saknades.
2.)
RN Nordic anmäldes till Konkurrensverket av Min bils vd Mickael Persson. Anledningen var att en av hans verkstäder fått avslag på att bli auktoriserade för Renault. Något han menade kunde bero på att importören ägs av Hedin som har en egen verkstad i närheten.
3.)
Hur länge ska man egentligen behöva vänta på att bilen ska bli klar när den står på verkstaden? Petra Westin fick vänta över ett år.
4.)
Allt på ett och samma ställe. Det är framtidens melodi för att kunna ge kunderna absolut bästa service. Det menar Mekonomens vd Petra Bendelin.
5.)
Det var något av en skräll inom fordonsbranschen när K.W. Bruun meddelade att de skulle sälja hela sin importverksamhet till Global Auto Holdings Limited.
6.)
Familjeföretaget American Racing sålde sin verksamhet efter 67 år.
7.)
Även om elbilarna är på frammarsch kommer oljor fortfarande att behövas ett bra tag framöver. En expert på oljor listar fem myter om oljor som kan vara bra att ha koll på.
8.)
Autoexpertens har en treårsplan som bland annat innebär att synas mer som KGK/Autoexperten. Vi pratade med Autoexpertens vd Anders Nilsson om hur han ser på branschens framtid.
9.)
Jesper Carlsson köpte två verkstäder i sin hemstad Karlshamn. En av dem hade han ägt tidigare. Nu vill han att hans anläggningar ska vara som smycken i staden.
10.)
Ibland kan en så enkel sak som en promenad till närmaste korvkiosken för att få lunch innebära ett möte med en blivande trogen kund. Så var det för Ceasar Göksu som driver en Speedyverkstad mitt i Stockholm.