KMS + AUDI = DTM
Kristoffersson Motorsport, KMS deltar år 2001 med förare och team i DTM. Supertalangen Mattias Ekström kommer att ratta en av totalt 4 st Audi TT bilar och blir därmed förste svensk i den prestigefyllda DTM serien. KMS kommer att flytta stora delar av teamet ner till ABT Sportsline i Tyska Kempten där man tillsammans med Audi Sport och Abt kommer att bygga upp, ansvara för, och driva en av totalt fyra helt nykonstruerade Audi TT. Flytten kommer att ske med omedelbar verkan och de första testerna är planerade redan till i början av februari. Testerna kommer att ske med modifierade fjolårsbilar i väntan på att de nya skall färdigställas. -En stor framgång för svensk racing, Audi och KMS att hitta en väg ut i Europa för en av Sveriges absolut största racing talanger Mattias Ekström , säger Sven-Åke Enochsson chef för Audi Sverige. Enochsson som själv tagit ett stort ansvar och eDTM med anor från tidigt -90 tal, då Audi tävlade framgångrikt med sina Audi V8 modeller, har hela tiden varit Tysklands största sportbegivenhet när det gäller täckta tävlingsbilar. Efter nystarten 2000 tillåter det tekniska reglementet mycket spektakulära fabriksbyggda bilar baserat på kupé modeller. Med V8 motorer på ca 450 hk, sekventiell växellåda, stora kolfiber bromsar och maffig aerodynamik förstår man att klassen mottagigts väl av gemene man, såväl som den mest kräsne motorsports entusiast. DTM redovisade förra året publiksiffror runt 60.000 åskådare på vissa race. Nu är det så dags för KMS att äntra arenan, ta plats intill Mercedes AMG, Opel Holzer och de andra etablerade stallen. Ekström får gå på förarmöte tillsammans med Bernd Schneider, Manuel Reuter, Joachim Winkelhock och övriga stjärnförare. -Det känns mkt bra att Mattias åter är tillbaka i KMS efter 1 år på villovägar. Ett långsiktigt och kontinuerligt arbete från KMS och Audi Sveriges sida som pågått i flera år har nu nått en ny dimension. Det som varit en dröm, och i vissa lägen s