23948sdkhjf

Göteborgs Motorshow 21-25 februari

För sjätte gången anordnas Göteborgs Motorshow på Svenska Mässan i Göteborg. Under fem dagar, 21-25 februari, visar stora och små bilföretag upp det senaste inom den svenska bilmarknaden. Årets nya bilar från Renault, Kia och Seat har Sverigepremiär. Nytt på årets mässa är också en uppbyggd inomhusgokart, dagliga modevisningar, och ett brett utbud av tillbehör till bilen. Allt från försäkringar till larmanordningar och biltillbehör. Den 21-25 februari anordnas Sveriges största mässa för motorintresserade - Göteborgs Motorshow på Svenska Mässan i Göteborg. Flera internationella biltillverkare som Renault, Kia och Seat premiärvisar nyheter för den svenska konsumentmarknaden. Bland övriga utställare finns allt från lackkonservering, bilinteriörer, motorklubbar till säkerhetsanordningar för bilen. Ett fullspäckat program för hela familjen ska locka ännu fler besökare än förra gången. Tidigare år har majoriteten av besökarna varit män mellan 30 och 50 år. I år satsar Miller Freeman och Svenska Mässan extra mycket på att göra mässan till en upplevelse för alla åldrar. Flera gånger om dagen visas Future Fashion Show, en modevisning med kläder från ledande klädbutiker i Göteborg samt från kända bilmärken. För den fartintresserade går det att köra gokart inomhus. Tävlingar sker under veckan och final där veckans vinnare får tävla mot professionella motorförare hålls till helgen. Den svenska fordonsparken består idag av cirka fyra miljoner personbilar och intresset för motormässan är stort. Inte minst är den ett uppskattat arrangemang för bilintresserade som bor långt från närmaste återförsäljare. I samband med mässan bussas mässbesökare från stora delar av Västsverige till Göteborg. Hela familjen kan smidigt ta sig dit, se och känna på bilar från olika billeverantörer och tillbehörsutrustning för bilen, i en och samma lokal. Undersökningar som Infratest Burke genomförde under förra mässan visade att 37 procent av besökarna planerar att köpa något de sett på mässan. 20 procent av mässans besökare planerar att byta bil inom 12 månader. Förutom bilar kan besökarna informera sig om olika klubbar, försäkringsbolag och tidningar inom motorbranschen. Arrangörer för Göteborgs Motorshow är Miller Freeman och Svenska Mässan i samarbete med Motorbranschens Riksförbund och tidningen GT.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.08