23948sdkhjf

Speed ger fart för Car-O-Liner

Speed-plattform ger fart för Car-O-Liner Av Staffan Johnsson Under 1990-talet identifierade Car-O-Liner att de kosmetiska plåtskadorna ökade i volym medan större strukturskadorna låg kvar på en konstant nivå. I Japan tex var över 80 procent av plåtskadorna, lättare skador, som inträffat i storstadstrafik. I såväl USA som Europa följde utvecklingen samma trend. Majoriteten av skadorna inträffade i hetsig stadsmiljö. Om nu volymerna ligger på kosmetiska skador så är det knappast ekonomiskt försvarbart att mindre verkstäder med begränsad yta och resurser investera både i lyft och riktbänk, resonerade Car-O-Liner. Under andra delen av 90-talet växte tanken fram att utveckla ett nytt koncept - en kombination av fordonslyft och riktbänk, som på ett kostandseffektivt och och flexibelt sätt ger användaren ökade möjligheter att arbeta med olika typer av fordonsreparationer. Speed- som den nya arbetsplattformen heter - hade världspremiär på Automechanica i Frankfurt och har också visats på en mässa i USA. För i år har Car-O-Liner budgeterat leverans av 500 Speed. Men marknadens gensvar har blivit över förväntan. -Vi räknar med att minst det dubbla och gör nu allt för att skruva upp produktionen, säger Thomas Ansanius, marknadschef, Car-O-Liner. Underlag lär knappast saknas eftersom Car-O-Liner finns representerade på 60-talet marknader. - I april går vi ut med ett lanseringsprogram på några viktiga nyckelmarknader, som Japan, USA, södra Europa samt Sverige. Det innebär konceptbroschyrer, CD-Rom, direktutskick samt mediastöd, säger Ansanius. Med en sådan här viktig produkt gäller det att

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063