23948sdkhjf

Drygt 8 nybilskunder av 10 valde Saab igen

Saab nådde under november en ny toppnivå beträffande kundlojaliteten i Sverige. Av Saabs privatkunder som köpte sin förra bil ny och inhandlade en ny bil i november, valde hela 83 procent en Saab igen! Med det resultatet fick Saab det överlägset bästa värdet bland konkurrentmärkena inom det sk. P5-segmentet. Därefter följde Volvo (78,5%), Mercedes (66,9%, BMW (59,8%), och Audi (47,6%). -En fenomenal lojalitetssiffra och det tydligaste kvittot som finns i vår bransch på hur väl man motsvarat kundernas förväntningar, konstaterar Torbjörn Olsson, VD för Saab Sverige. Att svenskarna väljer våra bilar gång på gång visar dels att vi har attraktiva produkter, dels att våra detaljister tar väl hand om Saab-ägarna. Saab Sverige är av allt att döma på väg att lägga ytterligare ett år till raden av framgångsår med ökade marknadsandelar. Novemberresultatet beträffande kundlojaliteten är förvisso exceptionella men bekräftar och förstärker trenden för helåret, att Saab har den högsta lojaliteten bland premiumtillverkarna. Ackumulerat så här långt i år ligger Saab-lojaliteten i gruppen ny-till-ny på 76,5 procent, Volvo belägger andraplatsen med 73,9 procent. Saab toppar också när man mäter bland samtliga nybilsköpare. Av de som köpte en ny Saab i november ägde 66,2 procent en Saab sedan tidigare (som i det fallet inte köpts ny). Också här placerade sig Saab främst i P5-segmentet, tvåa kom Volvo med 63,7%, därefter följer Mercedes, BMW och Audi.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.111