SEAT Nordic och Sony Pictures i samarbete
Nya SEAT León har påbörjat den svenska lanseringen. I nästa vecka har Mikael Håfströms film Derailed Sverigepremiär. De båda produkterna har varit försäljningssuccéer på sina respektive marknader där de redan har introducerats. Succéer som bygger på att rikta sig till en målgrupp som söker upplevelser. Derailed erbjuder gastkramande spänning medan SEAT León erbjuder sann körglädje. Nu hoppas de nå samma succé i Sverige och för att få ett kraftfullare genomslag samarbetar de vid lanseringen.
Samarbetet mellan SEAT Nordic och Sony Pictures består i erbjudande av biobiljetter i SEATs bilhallar vid provkörning. Därtill tillkommer ett evenemang i Kungsträdgården den 10-12 februari, där du provkör dig hem i en SEAT Leon och får två biljetter till förhandsvisningen av Derailed. Måndagen den 13 februari bjuder SEAT Stockholm och Sony Pictures in till galapremiär med efterföljande festligheter på Berns. Den 16 februari bjuder de in provkörare av nya SEAT Leon till förhandsvisningen av filmen.
Leon är SEATs ambassadör, som personifierar SEATs kärnvärden design, teknik men allra mest sport. Den första generationen av León lanserades i Sverige 1999. Med nya SEAT León fortsätter SEAT sin utveckling av modeller i det nya designspråk som påbörjades 2004 med modeller som Altea och Toledo.
Derailed är Mikael Håfströms första utländska film och är den första filmen efter hans succé med Ondskan. I huvudrollerna ser vi Jennifer Aniston och Clive Owen. Filmen har sverigepremiär den 17 februari