Castrol sponsrar fotbolls-EM 2008
Castrol kommer att vara global sponsor av fotbolls-EM 2008. Sammankopplingen med fotboll betyder oerhört mycket för Castrol då exponeringen medför betydande affärsmöjligheter, samtidigt som det stärker och positionerar varumärket. Fotbolls-EM 2008 skapar goda förutsättningar för Castrol att nå ut till en bred fotbollsintresserad målgrupp som i stort sett också överensstämmer med företagets 45 miljoner stora kundkrets. Evenemanget är en plattform som ger möjlighet att kommunicera med den sportintresserade publiken i hela Europa och internationellt. Dessutom befäster engagemanget Castrols ställning som ett framstående globalt varumärke. Samarbetet med UEFA EURO 2008P2; ger Castrol ett unikt tillfälle att profilera sig och presentera varumärkets värderingar - passion, tekniska framsteg, prestation och lagarbete - kärnvärden som företaget har gemensamt med fotbollen. -Genom UEFA EURO 2008 får Castrol chansen att utveckla den affärsbyggande verksamheten som ska generera mervärde för våra samarbetspartners. Samarbetet kommer även att gynna våra konsumenter och motivera våra medarbetare. Vi tänker tillföra något helt nytt till fotbollsupplevelsen på ett sätt som engagerar fansen. Vårt åtagande som ny sponsor ska förhöja den upplevelse och det skådespel som fotbolls-EM 2008 innebär. Förvänta er att Castrol kommer att vara innovativa, säger Roy Williamson, marknadschef för Castrol i Europa.