23948sdkhjf

Anseende-mätning hos bilhandlare i Stockholm

I syfte att kartlägga anseendet hos de 37 största återförsäljarna och deras 79 anläggningar, har TNS SIFO genomfört en undersökning bland bilförare i Stockholmsregionen. 3 800 bilister har fått tycka till om de bilhandlare de känner till, besöker eller är kund hos. TNS SIFO gör omkring 100 000 intervjuer per år med bilförare i Sverige. Vad som ofta kommer fram är att bilägare har starka åsikter om bilhandlare. Det berättas om positiva men främst negativa upplevelser.
- Dessa berättelser förs ofta vidare, vilket gör att en handlare lätt kan få ett rykte om sig att ha säljare som hellre pratar med sina kollegor än med en potentiell kund, eller att serviceverkstaden inte går att lita på, berättar Niclas Landgren, ansvarig för undersökningen på TNS SIFO.
Resultatet visar en stor spridning i anseende, från ett toppvärde på 70 till bottenvärde på 37. Medelvärdet för alla återförsäljare är 50.
I topp hittar vi Lexus Stockholm/Kaiser Bil och Börje Johanssons Bil/Toyota Åkersberga.
- Noterbart är att topplistan innehåller både stora och små handlare, märkesspecialister, bilvaruhus samt handlare av såväl volymmärken som av premiummärken, fortsätter Niclas Landgren.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078