Saab Parts lanserar nytt servicekoncept för Saab-bilar
- Efter Saab Automobiles konkurs har Saab Automobile Parts AB tagit över stafettpinnen för att vidareutveckla servicekoncepten i de 60-talet länder där vi är verksamma. Det ingår i vår övergripande strategi att tillsammans med våra auktoriserade Saabverkstäder globalt ge Saabägaren ett förstklassigt kundomhändertagande och konkurrenskraftiga servicealternativ för sin bil. Vi startar med att lansera Saab 3D Original Service i Sverige men tror även att stora delar av konceptet lämpar sig väl för en mängd andra marknader, säger Lennart Ståhl, vd för Saab Automobile Parts AB.
- Vi är enormt stolta över att kunna erbjuda Saab 3D Original Service, ett av branschens absolut mest kundorienterade serviceprogram. Det är en service i tre nivåer, 3D, 3DX och 3DXL, som innebär att man som Saabägare nu kan välja hur stor service man vill göra. Saab 3D Original Service omfattar alla Saab 9-3 och Saab 9-5 årsmodell 1998-2012 och erbjuder en oöverträffad grad av valfrihet, trygghet och kvalitet. Detta är faktorer som vi vet är avgörande vid valet av service, dessutom nu till en prisnivå som tål att jämföras med vilka konkurrenter som helst. Oavsett vilken nivå man väljer på servicen så ingår alltid extra trygghet genom ett års fri Saab 3D Assistans, vilket innebär ett stort mervärde för Saabägarna, säger Thomas Sundström, direktör för svensk marknad inom Saab Automobile Parts AB.