23948sdkhjf

Peugeot satsar på servicemarknad

2008 flyttade Peugeots servicemarknadsavdelning till systerbolaget i Danmark. När ansvaret för avdelningen nu flyttar tillbaka till Sverige kan man dra nytta av närheten till marknaden och dynamiken som skapas när alla delar ingår i ett och samma företag.

- Närheten till marknaden underlättar servicen till verkstäderna och framför allt kan vi nu tillgodose de lokala behoven, vilket i slutändan gynnar våra kunder, säger den nya Servicemarknadschefen Jimmy Mikkelsen. Det ska vara enkelt och prisvärt att äga en Peugeot.

Försäljningschefen för Servicemarknad, Thony Sundberg, fortsätter att arbeta för att upprätthålla Peugeots långsiktiga kundnöjdhetsmål på den viktiga eftermarknaden och tar fram nya koncept som till exempel Service 5+.

Med serviceprogrammet Service 5+ erbjuder Peugeot ett mycket prisvärt och skräddarsytt koncept för Peugeots personbilar som är fem år eller äldre. Professionell service ger trygghet i vardagen. Och dessutom en högre säkerhet eftersom den auktoriserade Peugeot-verkstaden är utbildad på märket, har rätt verktyg och ser till att uppdateringar och eventuella förbättringskampanjer, som fabriken påvisar, utförs.

- Servicen efter bilköpet är oerhört viktig fastslår Peugeot Sveriges VD, Per Brinkenberg. Nu har vi en stärkt organisation som säkerställer att våra kärnvärden om ett säkert, tryggt och kvalitativt bilägande upprätthålls på bästa sätt.

Den interna statistiken när det gäller kundnöjdheten hos våra verkstäder visar uppåtgående kurvor och således en tydlig förbättring. Likadant är resultatet i den oberoende kundundersökningen Autoindex, som tidningen Vi Bilägare genomför. Peugeot är det märke som ökat kundnöjdheten tredje mest bland samtliga 22 bilmärken, med drygt 3,5 %, under 2011.

Första halvåret 2012 var mycket framgångsrika försäljningsmånader för Peugeot och tydligt är att kunderna blivit mer nöjda med sitt bilinnehav i stort. I 2011 års Autoindex placerade sig båda familjebilarna Peugeot 3008 och 5008 som nummer ett och två bland samtliga modeller i klassen när kunderna fick frågan hur nöjda de är med sin bil.

- Servicen till och samarbetet med både våra återförsäljare och verkstäder har aldrig varit bättre och tätare med fem regionchefer på säljsidan och tre på servicemarknad, avslutar Per Brinkenberg.

Bild: Jimmy Mikkelsen
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.109