Autobutler expanderar på svenska marknaden
- Nya verkstäder ansluter sig löpande till portalen. De senaste veckorna har vi kunnat välkomna 15-20 nya verkstäder per vecka. Vi är väldigt glada över det ökade intresset vilket också fastslår vår marknadsledande position som den största bilverkstadsportalen i Sverige, säger marknadschef Giovanni Fucá.
Autobutlers affärsidé är att förenkla den första kontakten och därefter kommunikationen mellan bilägare och bilverkstäder. Målet är att skapa trygghet på en transparent marknad där det går att dubbelkolla priser och där kunden kan känna sig trygg med att lämna ifrån sig bilen för reparation.
Bilägarna kan dygnet runt registrera sina uppdrag på service, däckbyte och reparationer i ett bestämt område. Verkstäderna i bilägarens område har därefter möjlighet att snabbt lägga bud på uppdragen via Autobutlers enkla och användarvänliga plattform.
- Fler och fler märkesverkstäder ansluter sig till oss för att kunna ta del av marknaden och behålla sin del av kundunderlaget och vi ser det som en väldigt positiv utveckling. Från början satte vi målet att få med 500 verkstäder under vårt första verksamma år i Sverige. Med några månader tillgodo är vi nära nu och därför ändrar vi vårt mål till 750 kvalitetsverkstäder innan året slut, fortsätter han.