En dag 3 000 besökare 200 bilmodeller 2 700 provkörningar
Den 14 september i år var det en annan typ av hästkraft som befann sig på Solvalla. Som traditionsenligt bjöd LeasePlan in sina kunder och förare till sitt stora event Try & Drive. På plats, redo att ta hand om 3 000 glada besökare, befann sig inte bara LeasePlans personal utan också en mängd leverantörer och billeverantörer till LeasePlan.
- Syftet med detta event är att underlätta för våra förare inför deras nästa val av tjänstebil, men också för att ge våra leverantörer möjlighet att träffa förarna och få in synpunkter från dem, berättar Lisa Midbrink, marknadsansvarig på LeasePlan. Det är åttonde gången som vi genomför det här eventet och inför varje gång går vi noga igenom detaljer för att kunna göra eventet ännu bättre. Första gången vi genomförde Try & Drive var 2005 och då hade vi 700 besökare och antalet provkörningar var 499, vilket jag tycker ger en tydlig bild på hur framgångsrikt detta event har blivit.
Try & Drive, som är helt gratis för besökarna, riktar sig inte bara till LeasePlans kunder och förare utan även till deras familjer. På Try & Drive finns nämligen en mängd aktiviteter för både stora och små. I utställningshallen finns leverantörer på plats för att förgylla besökarnas dag och de har bland annat arrangerat tävlingar med fina priser. Ute på området finns en mängd aktiviteter för barnen att sysselsätta sig med, som till exempel Segway, ponnyridning, karusell, höghöjdstrampolin och minibilar att köra, för att nämna några. För att knyta ihop hela eventet har Bosse ”Bildoktorn” Andersson varit programledare de senaste åren och han har gått runt och intervjuat både besökare och utställare som har sänts ut i Solvallas högtalarsystem så att alla har kunnat ta del av det. I år hade Bosse ”Bildoktorn” Andersson dessutom hjälp av Nassim Al Fakir, vilket var mycket uppskattat av alla barn.
- Snart börjar vi med planeringen inför nästa års Try & Drive och det ska bli spännande att se hur vi väljer att utveckla eventet för att göra det ännu lite bättre, avslutar Lisa Midbrink.