23948sdkhjf

Autobutler skickar 25% fler uppdrag till verkstäder

Genom ökad marknadsföring satsar Autobutler nu allt på den svenska marknaden och att nå ut till de svenska bilägarna. En massiv offensiv med tv-reklam, SEO, radioreklam, mer personal och nya samarbetspartners ska öka antalet användare på verkstadsportalen.

Den offensiva satsningen har redan gett resultat. Fler och fler kunder hittar till portalen och ju fler uppdrag som kommer in desto fler offerter skickar verkstäderna. Under den andra halvan av oktober har antalet användare stigit med över 22% i jämförelse med den första delen av månaden och antalet jobb genom autobutler.se ökat med hela 25%.

Under den senaste månaden har Autobutler vuxit ur sina lokaler och skaffat nytt kontor i centrala Stockholm. - Vi söker en vd till den svenska marknaden och vi räknar med att kunna anställa ytterligare medarbetare till stockholmskontoret inom en snar framtid, säger autobutlers vd Christian Legêne.

Den offensiva satsningen fastslår hur den framtida utvecklingen ska se ut och ribban är betydligt högre nu än under autobutlers första år på marknaden.

- Autobutler i Danmark ligger ett par år före autobutler.se i utvecklingen och vi ser nu samma positiva tendenser på den svenska marknaden som vi redan sett på den danska. Vårt mål är att tjänsten ska bli en självklarhet för alla i hela landet som har bil, avslutar Legêne.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063