23948sdkhjf

Mazda fortsätter öka starkt i Sverige

Mazda fortsätter att öka sin försäljning mycket starkt på den svenska marknaden samtidigt som nya återförsäljare tillkommer. Försäljningsökningen i oktober var hela 81,9 procent och under årets första tio månader är Mazdas totala ökning i Sverige 54,6 procent, vilket är allra mest bland märken med över en procent i marknadsandel.

- Detta är givetvis mycket glädjande siffror för oss, säger Klaus Oest, vd Mazda Motor Sverige. Våra nya Skyactiv-produkter gillas av marknaden, men vi har även arbetat hårt för att etablera nya återförsäljare på ett flertal orter och dessutom utökat vårt trygghetspaket för våra kunder med både 10 års nybilsgaranti och prisgaranti på originalservice.

Framförallt är det den nya generationens bilmodeller som ökat kraftigt i försäljning. Stora familjebilen Mazda6 har hittills i år ökat med 253,5 procent jämfört med fjolårets modell. Och den kompakta crossovern CX-5, som var ny i fjol vår, fortsätter att öka, trots att den japanska fabrikens produktion fortfarande inte hinner med att mätta den stora efterfrågan runtom i världen. I Sverige är försäljningsökningen hittills i år 221,1 procent.

- Och snart kommer vår tredje nya modell i Skyactiv-generationen, Mazda3 i den kompakta mellanklassen, fortsätter Klaus Oest. En modell som vi tror mycket starkt på och som ytterligare skall stärka vår närvaro på den svenska bilmarknaden

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063