WirelessCar stärker sin position i Kina
Den kinesiska marknaden kännetecknas av stor potential, men även en komplex marknadsstruktur och ett stort antal lokala regler och föreskrifter. Detta är anledningen till att WirelessCar tidigt började bygga upp specifik marknadskunskap och har samarbetat med andra viktiga aktörer inom branschen och med den kinesiska regeringen för att uppfylla de branschstandarder och regelverk som existerar.
WirelessCar är i framkant gällande utveckling av den växande telematikmarknaden i Kina tillsammans med ett stort nätverk bestående av telekomleverantörer, call centers, tjänsteleverantörer, återförsäljare, statliga institutioner, etc. WirelessCar samarbetar med strategiska partners i telematikens ekosystem för att:
Utforska och utveckla ledande teknik
Involveras i framtagandet av standardisering och policies
Utveckla och förbättra affärsmodeller
WirelessCar kompletterar tjänsten Audi connect genom att erbjuda en webbaserad call center portal som är baserad på Next Generation Telematics Pattern (NGTP), det öppna ramverket som ger flexibilitet och hållbarhet för framtida tjänsteutveckling.
WirelessCars lösning i kombination med den tyska biltillverkarens avancerade teknologi tillåter kunder i Kina att få tillgång till platsbaserade tjänster. Bilförare kan kontakta ett call center och få önskad destination, exempelvis adressen till en restaurang, direkt nerladdad i navigationssystemet i bilen.
-Audi-projektet är en ytterligare en framgång för WirelessCars globala strategi, säger Martin Rosell, Managing Director för WirelessCar. Vi har uppnått betydande resultat på den kinesiska marknaden, och vi bär nu ansvar som branschledare att både utveckla telematiken ytterligare och flytta fram den kinesiska marknadens position.