23948sdkhjf

Svenska nybilsköpare har valt Lexus till Årets bilmärke

Guldknoppen 2013 har delats ut i kategorierna Årets Bilmärke, Årets Återförsäljarnätverk, Årets Bilmodell och Årets Återförsäljare. Bakom priset står Autopedia, en oberoende tjänst som mäter hur nöjda alla nybilsköpare är i Sverige. Resultatet baseras på samtliga (54 489) inkomna svar under 2013.

Vinnarna av Guldknoppen 2013 är:

Årets Bilmärke – Lexus

Lexus har 88 % mycket nöjda kunder totalt sett och utmärker sig på flera egenskaper, b.la. vad gäller hur bekväm bilen är och kvalitetskänslan på bilen.

Årets Återförsäljarnätverk – Porsche

Porsches återförsäljarnätverk har totalt sett 86 % mycket nöjda kunder. Nybilsköparna är mest nöjda med Porsches återförsäljare vad gäller säljarnas förmåga att lyssna och förstå deras behov, säljarnas kunskaper samt leveransprecisionen.

Årets Bilmodell – Honda Civic

96 % av Honda Civics nybilsköpare är mycket nöjda med sin nya bil. Det kan jämföras med bilmodellen som följer vilket är BMW 1-serien där 91 % är mycket nöjda med sin bil. Honda Civics mest utmärkande egenskap är lastutrymmet.

Årets Återförsäljare – Fagersta Motorcentrum

Fagersta Motorcentrum har högst andel nybilsköpare som totalt sett är mycket nöjda med sitt bilköp. 96 % är i sin helhet mycket nöjda med köpet. Fagersta Motorcentrum utmärker sig gentemot andra återförsäljare med att ha mest nöjda kunder vad gäller mottagandet man fick när man köpte bilen, säljarens förmåga att förstå kundens behov samt med att ha gjort en bra affär.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078