Automässan växlar upp med kampanj i sociala medier
Nu intar den stundande Automässan i Göteborg de sociala medierna!
- Vi kommer att finnas i kanaler som Facebook, Instagram, Twitter och YouTube samt med en spellista på Spotify, förklarar Carmen Brüning, projektledare för Automässan, som arrangeras av Svenska Mässan på uppdrag av Sveriges Bildelsgrossisters Förening, SBF, och Fordonsverkstadsutrustarna, FVU.
Automässan 15-18 januari är Nordens största branschmässa för servicemarknad – bilverkstadsutrustning, reservdelar och biltillbehör. I en bransch med cirka 35 000 anställda, lockade den senaste Automässan, 2011, drygt 16 000 besökare, vilket ger den en unik ställning bland branschmässor.
Men motorbranschen är en bransch i förändring, där allt fler verkstäder slåss om allt färre verkstadstimmar och reservdelar att byta. Detta har även satt sina spår sett till antal företag och anställda i motorbranschen sedan krisåren 2008-2009, där det skett en nedgång.
- Det är en strukturomvandling som vi har med oss till årets Automässa där vi har som mål att fortsatt leverera högkvalitativa möten mellan utställare och besökare, därför kommer vi att intensifiera närvaron i sociala medier som ytterligare en del av vår besökarmarknadsföring, förklarar Carmen Brüning.
Kommunikationsbyrån Newsroom har fått i uppdrag att utveckla närvaron i dessa kanaler. Newsroom har även det övergripande PR-uppdraget för Automässan.
Automässans hashtag är: #automassan2014
Automässan arrangeras på Svenska Mässan i Göteborg den 15-18 januari 2014. Automässan 2014 arrangeras av FVU (Fordonsverkstadsutrustarna) och SBF (Sveriges Bildelsgrossisters Förening) i samarbete med MRF (Motorbranschens Riksförbund), MAF (Motorbranschens Arbetsgivarförbund) och DRF (Däckspecialisternas Riksförbund). Operativ arrangör: Svenska Mässan