8 000 servicetekniker deltar i Scanias servicetävling
Scania Top Team är en prisbelönad utbildning i tävlingsformat utvecklad för att ytterligare förstärka skickligheten, kunskapen, professionalismen och samarbetet som finns i Scanias verkstäder runt om i världen. Tävlingens syfte är också att locka nya duktiga och kompetenta personer till yrket.
- Framför allt handlar det för Scanias verkstäder om att erbjuda tjänster som stöd för våra kunders verksamheter, säger Christian Levin, Executive Vice President, Commercial Operations på Scania.
- Det i sin tur kräver en mycket skicklig servicepersonal. Scania Top Team är ett bra sätt att uppmärksamma problemlösningsförmågan, den tekniska kompetensen och samarbetet som kännetecknar människorna som varje dag möter kunden.
I år, i linje med Scanias filosofi att ständigt förbättras, firar Scania Top Team 25 år. Årets upplaga är den nionde på internationell nivå och tävlingen fortsätter att växa. Över 8 000 deltagare från över 60 länder kommer att ställas inför såväl teoretiska som praktiska servicerelaterade utmaningar på Scaniaverkstäder över hela världen.
De nationella deltävlingarna inleds med teoretiska uppgifter och avslutas med en nationell final som testar deltagarna inom både teori och praktik. Vinnarna från de nationella finalerna går sedan vidare till fem internationella regionalfinaler som anordnas runtom i hela världen. Av dessa kvalificerar sig tio lag för världsfinalen i Södertälje den 3-5 december 2015.
Scania Top Team 2013 vann nyligen utmärkelsen Årets Event på Gyllene Hjulet-galan som anordnas av Sponsrings & Eventföreningen.