Världspremiärer för Porsche på Detroits bilsalong
Andra specifika GTS-detaljer är till exempel svarta mattlackerade 20-tumsfälgar med centrumbult, Sport Design front, svarta luftintag och den svarta GTS-logotypen på dörrarna, baktill och på targabågen. Inuti ger svart Alcantara på ratten och på sätena samt detaljer i svart borstad aluminium en sportig touch.
Toppmodellen av senaste generationen Cayenne utmärks främst genom motorn där turboaggregaten integrerats i grenrören. Det ökar effekten till 570 hk (419 kW), 20 fler än i föregångaren. Det maximala vridmomentet som ökat med 50 Nm till 800 Nm ger överlägsna prestanda och de nya turboaggregaten ger ännu bättre respons från biturbo-motorn.
Båda nyheterna ger maximal körglädje och är perfekta exempel på den långsiktiga framgång Porsche haft på världens största marknad för sportbilar och SUV, USA. Ända sedan Typ 356 introducerades på -50-talet har Porsche med sina bilar tilltalat en vidsynt kundgrupp, kunder som verkligen värderar en unik blandning av sportiga egenskaper, prestanda och design. Därför har USA traditionellt varit den största marknaden för Porsche. 2014 levererades omkring en tredjedel av alla tillverkade Porsche till USA.