Biltema passerade fyra miljarder i fjol
Kedjan ökar tempot och inleder året med att förlänga öppettiderna i alla varuhus. Nu kan Biltemas kunder handla mellan 7 och 20 alla vardagar i hela landet. Under julen var målet att vara hela familjens varuhus och det är ett av skälen till ökningen.
– Det har varit ett fantastiskt år som vi avslutade med en otrolig försäljning i december. Det blev en ökning mot föregående år med hela 19 procent för julmånaden. Det är långt över vad vi hade förväntat i december. Normalt är det de stora köpcentrumen som tar det mesta av omsättningen kring jul, men i år känner vi verkligen att Biltema varit en stor utmanare i kampen om julklappar för hela familjen, säger Johan Horsak, vd på Biltema Sverige.
Danmark har haft den största tillväxten under året tätt följt av Norge och Sverige.
– Det är också roligt att i stort sett alla varuhus i Sverige nu har ett Biltema Café. Det innebär att vi kan erbjuda nästan alla våra kunder en servering med en mängd förfriskningar som håller samma låga prisbild som övriga varuhuset. Allt enligt Biltemas grundvision: att skapa en rikare fritid för våra kunder, säger Johan Horsak