23948sdkhjf

Kevin Spacey blir ambassadör för Nya Renault Espace

I samband med lanseringen av den nya crossovern från Renault, som börjar säljas i Sverige vecka 22, har Renault arbetat fram ett koncept som bygger på en viktig värdering för målgruppen – nämligen tid. Kampanjen har fått det passande namnet ”Make your time great”. Kevin Spacey, känd bland annat som Frank Underwood i House of Cards, blir Renaults varumärkesambassadör. Med sin karismatiska personlighet och enastående karriär blev han ett naturligt val att skapa uppmärksamhet kring Nya Espace.

-Kevin Spacey har haft en lång och framgångsrik karriär och är kanske hetare än någonsin just nu i Sverige. Därför är han den perfekte ambassadören för Nya Espace som tar nästa stora steg i sin modellkarriär, säger Lars Höglin, marknadskommunikationschef på Renault.

Renault Espace lanserades för första gången 1984 – en revolutionerande MPV som var en rymlig och lyxig familjebil och som passade in i den tidens anda. Kraven har ändrats sedan dess och det har även Renault Espace. Den nya versionen är helt annorlunda än föregångaren och borta är dess bussliknande yttre design. I stället har Nya Espace blivit en sportig och lyxig crossover fylld med ny teknik.

-Stilen i reklamfilmen kommer alla House of Cards-fans känna igen sig i och vi är otroligt förväntansfulla på mottagandet av både kampanjen och bilen., fortsätter Lars.

Lanseringskampanjen drar igång vecka 22 och reklamfilmen kommer gå nationellt på TV, bio och webb-TV. I filmen tar Kevin Spacey oss med på en tur där flera av hans ikoniska roller från American Beuty, Usual Suspects och House of Cards figurerar. Den innovativa kampanjen bjuder också på fem kortfilmer där publiken får veta mer om Kevin Spacey’s personlighet och personliga filosofi, där han talar om livet och sitt arbete.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063