OKQ8 bäst på service för andra året i rad
Sedan 2012 kartlägger ServiceScore hur nöjda svenskarna är med den service de får inom en rad olika branscher. Årets nomineringar bygger på svaren från en rikstäckande undersökning där över 3500 personer i åldrarna 18–79 år har svarat.
När årets vinnare presenterades stod OKQ8 som vinnare inom kategorin drivmedel och vann för andra året i rad över konkurrenterna Preem och Statoil. Svenska konsumenter upplever att OKQ8 är i särklass bäst i branschen på kundbemötande och service.
- Jag är otroligt glad för utmärkelsen och stolt över alla fantastiska medarbetare och deras engagemang och känsla för service. Vi eftersträvar att överträffa kundernas förväntningar varje gång de möter oss, och att vi vinner denna utmärkelse två år i följd är ett kvitto på att vårt långsiktiga fokus gällande service verkligen lönar sig. Nu fortsätter resan framåt där vi kommer att utveckla fler spännande servicekoncept, men också hitta sätt att ge ännu bättre och personlig service till alla. Vi finns till för människor i rörelse och vi kommer att jobba hårt för att det ska märkas även i framtiden, säger Roger Blomstrand, Head of Retail Sales på OKQ8.
Tidigare under våren fick OKQ8 även branschens högsta betyg i undersökningen Daymakerindex 2015. Daymakerindex mäter kundbemötandet med hjälp av metoden Mystery Shopping, där anonyma observatörer får redovisa sin upplevelse av bemötandet i butik.
Om ServiceScore
Servicescore är en mätning som visar vilka företag och myndigheter som svenskarna anser ger service över eller högt över deras förväntningar. Undersökningen genomförs med hjälp av ett riksrepresentativt urval via webbpaneler. Utnämningarna bygger på över 3500 svenska konsumenters svar på hur olika företag ger dem service eller bemöter dem som kunder.
Pressbild: Malin Lindahl, Jessica Thorsell, Peter Engman, Roger Blomstrand och Helle Dahlgren Skov från OKQ8 tar emot utmärkelsen för bästa kundservice bland drivmedelsbolagen i Sverige