Volvo Car Sverige och Volvohandeln bäst på service
-Vi är väldigt glada för utnämningen. Det är fantastisk roligt att få bekräftelse på att vårt fokuserade arbete med kundtillfredställelse de senaste åren ger resultat, säger Jessica Span, försäljningsdirektör på Volvo Car Sverige.
Det är för fjärde i året i rad som ServiceScore låter svenska folket svara på frågor om kundbemötande i 21 olika branscher. Mer än 160 företag, myndigheter och organisationer bedöms. Mätningen har genomförts via ett riksrepresentativt urval av svenskar via Cint.
I bilbranschen mättes 15 märken, tre märken nominerades. Volvo Car Sverige toppar och är det bilföretag som anses ges bäst service. Det handlar om den samlade upplevelse kunden får av ett varumärke sammantaget med
försäljning, tillbehör och besök på verkstaden.
-Vårt mål är att skapa en känsla och ge ett bemötande som gör att 100 procent av våra kunder är nöjda. Vi vet att det enda som gör oss starkare, är att återköpsfrekvensen och lojaliteten ökar. Det är vårt sätt att jobba med kundnöjdhet, säger Jessica Span.