Elitserien i speedway till salu för 2,5 miljoner
ESS har med förbundet Svemo avtalat till sig rättigheterna att sälja gemensam reklam på alla arenor och försäljningen av liganamnet Elitserien.
- Vi tror på det här upplägget och att det finns sponsorer som kommer att lockas av att få exponeras på detta sätt. Vi önskar ESS lycka till med sin målsättning att ha alla sponsorpaket sålda till säsongspremiären, säger Tony Olsson, Speedwayansvarig på Svenska Motorcykel och Snöskoterförbundet (Svemo).
- Det ska vara enkelt och smidigt att engagera sig som sponsor i speedway. Det finns en kontaktman, Peder Andersson, för gemensam sponsring av Elitserien. Det kommer nu att finnas möjlighet för en huvudsponsoratt köpa liganamnet Elitserien, men också möjligheter att synas på samtliga Elitseriearenor med olika sponsorpaket, en möjlighet som inte funnits tidigare, säger Börje Bellinger, ordförande i Elitspeedway Sverige (ESS).
- Det unika samarbetet gör det möjligt för en köpare att exponeras på samtliga elitseriearenor genom ett enda avtal, säger Peder Andersson, ESS ansvarige säljare. Det känns som en spännande utmaning och samtidigt en möjlighet att skapa en bra relation med våra blivande sponsorer. Vi siktar på att vara i hamn till seriestarten 2016, säger Peder Andersson.
- För en huvudsponsor ges nu möjlighet att få tillgång till liganamnet Elitserien och istället använda sitt namn och sin logotype. Men även andra intressanta exponerings- och eventpaket kommer vi att erbjuda till ett begränsat antal sponsorer, fortsätter Peder Andersson.
Peder Andersson har mångårig bakgrund som säljare och har tidigare även arbetat för Elit Vetlanda med deras sponsorförsäljning.