Suzuki blir tävlingspartner till O-Ringen 2016
- Ett idrottsarrangemang som lockar över 25 000 deltagare från 40-talet länder, som i år dessutom avgörs i spännande och krävande fjällterräng i Sälen, är mycket attraktivt för oss, förklarar Mattias Andersson, marknadschef för Suzuki Sverige.
Sveriges Suzuki-importör, Nimag Sverige, marknadsför bilar som bl.a. vänder sig till aktiva och naturintresserade människor. Samarbetet omfattar tre bilmodeller, personbilsmodellen Swift, crossover-modellen S-Cross samt nya SUV´en Vitara – samtliga erbjuds med såväl framhjuls- som 4-hjulsdrift.
-Att kunna exponera våra bilar i en krävande terräng känns spännande. Vi ser fram emot att träffa alla tävlande och besökare under O-Ringenveckan i Sälen, avslutar Mattias Andersson.
O-Ringen har stort fokus på att utveckla samarbeten och erbjudanden med sina nuvarande och nya partners.
- Vi är mycket glada för vårt samarbete med Suzuki. Det är ytterligare en partner med ett starkt varumärke som bidrar till att stärka vårt arrangemang. Vi vet att våra deltagare är intresserade av bilar, berättar Mats Adolfsson, försäljningschef O-Ringen.
Samarbetet O-Ringen och Suzuki innebär att Suzuki går in som tävlingspartner. Avtalet är ettårigt.