Volvo Cars lanserar Skype for Business till 90-serien
- Vi har alla varit med om det: man sitter i bilen och försöker vara med i en telefonkonferens. Man antingen fumlar eller tappar telefonen när man försöker ansluta sig eller så har man glömt den långa PIN-koden som behövs för att ansluta sig. Det är inte det bästa sättet att starta ett viktigt samtal i bilen. Ovanpå på det så är inte uppmärksamheten där den ska vara - på vägen. Med lanseringen av Skype för Business försvinner alla de problemen, säger Anders Tylman-Mikiewicz, Vice President för Consumer Connectivity Services på Volvo Car Group.
Skype för Business används aktivt av miljontals människor på arbetsplatser runt om i världen. I Volvos 90-bilar kommer de att kunna se sina kommande möten och alla detaljer om deltagarna, och de kan delta i sina möten med bara ett klick via den stora mittdisplayen.
- Skype for Business är ytterligare ett stort steg framåt för uppkopplade tjänster i våra bilar. När våra autonoma bilar kommer ser vi en framtid där flexibla uppkopplade tjänster i bilen gör det möjligt för människor att minska sin tid på kontoret. Detta är bara början på ett helt nytt sätt att se på hur vi använder tiden när vi sitter i bilen, säger Anders Tylman-Mikiewicz.
Volvo Cars strategi för tillämpning av uppkopplad teknik i sina bilar är grundat på en önskan att göra kundernas liv enklare och säkrare genom att använda den senaste relevanta tekniken på ett smart sätt.
Volvos partnerskap med Microsoft är del av att utforska användandet av Cortana, Microsofts intelligenta personliga assistent, vars främsta avsikt är att lägga sömlös röstigenkänning och kontextuella insikter där syftet är att stödja människors vardag genom att aktivt förutse deras behov.
- Volvo Cars visar vägen i sitt erkännande av att människors arbetssituation blir allt rörligare. Människor måste kunna vara produktiva på många platser - inklusive i sina bilar, säger Ben Canning, Director of Product Management för Skype för Business på Microsoft.
- Vi är glada att kunna vara med och öka den typen av moderna möten i Volvos bilar.
Genom att arbeta tillsammans med Microsoft och Ericsson, som tillhandahåller molnbaserade lösningar för Volvo Cars, fortsätter företaget att utveckla och tillhandahålla visionära tjänster och funktioner för sin växande kundbas.
- Uppkopplad kommunikation i bilen är något som vi har arbetat med i flera år på Volvo. Genom de inbyggda telefonerna från 1980-talet och början av 90-talet fram till vår standard Bluetooth® handsfree funktionalitet, har vi förstått vikten av att göra livet lättare för människor på väg samtidigt som det finns ett tydligt fokus på säkerhet och att minimera förarens distraktion, säger Anders Tylman-Mikiewicz.