Bridgestone partner till de olympiska spelen
Bridgestone räknar ner dagarna till Vinter-OS i Pyeongchang då man kickar igång sitt partnerskap med den olympiska rörelsen och vår roll som Worldwide Olympic Partner.
Världens största däck- och gummitillverkare förbereder sig för samarbetet med det klassiska sportevenemanget och har redan satt planer i verket för att göra sponsorskapet så framgångsrikt som möjligt.
Bridgestone har en samverkan med Eurosport, som är en annan partner till OS, och Bridgestone kommer att ha en tydlig profil i alla Eurosports kanaler och plattformar, från TV och on-demand till sociala media och digitala tjänster.
Inför och under OS får därmed Bridgestone en omfattande och engagerande möjlighet att marknadsföra sina varumärken till sportintresserade över hela Europa.
Paolo Ferrari, ansvarig för Bridgestones verksamheter i Europa, Mellanöstern och Afrika, säger i en kommentar:
– För Bridgestone handlar det om ett långsiktigt engagemang i den olympiska rörelsen med syftet att visa deras stöd till idrottare som kämpar för att nå sina drömmar. Vi tror att det är ett kraftfullt budskap och jag vet att sport attraherar många.
Bridgestone gör en långsiktig satsning på OS som inleds med vinterspelen i sydkoreanska Pyeongchang nästa år och sträcker sig över OS i Tokyo 2020, de olympiska vinterspelen i Peking 2022 samt sommarspelen 2024.
Christhope Dubi, vd för de olympiska spelen, IOK, välkomnar Paolo Ferrari, vd för Bridgestone EMEA (Europa, Mellanösterrn och Arika) som OS-sponsor.