Ny tjänst bevakar servicebehovet
Biila Care heter den digitaliserade biltjänsten som hjälper bilåterförsäljare, verkstäder, leasingbolag och företag med stora tjänstebilsflottor att hålla reda på alla bilars servicebehov.
När det är dags för service eller uppdatering skickas ett meddelande till bilinnehavaren, som kan boka en verkstadstid via Biila Cares webbportal. Målet är att göra det så enkelt som möjligt för kunden att ha bil, oberoende om det är ett företag som äger bilen eller en privatperson.
Bakom Biila Care står företaget Biila Solutions, ett finskt bolag som nu etablerar sig i Sverige. Ansvarig för den svenska satsningen är finlandssvensken Lasse Grundström, som har lång erfarenhet inom General Motors-sfären. Nu ska han leda Biila Care in på den svenska marknaden.
– Det ska bli otroligt spännande att lansera den här tjänsten i Sverige. Jag är övertygad om att Biila Care har stor potential även här. Den kommer att generera fler servicebesök till verkstaden på ett kostnadseffektivt sätt för våra kunder och samtidigt ge slutkunden en positiv kundupplevelse, säger Lasse Grundström i ett uttalande.
Finska Biila Solutions har idag 18 anställda. Omsättningen 2018 var 1,2 miljoner euro och årets intäkter beräknas uppgå till 1,7 miljoner euro.
– Det känns också roligt att få jobba med ett ungt och växande team där vårt eget fotavtryck syns direkt, avslutar Lasse Grundström.