Autoexperten ökade omsättningen på e-handel med 463 procent
Satsningen på Autoexpertens e-handel med en ny strategi, ökad och målgruppsanpassad kommunikation i fler kanaler samt gemensamt hårt arbete gav resultat. E-handeln slog rekord under oktober med en ökad omsättning på 463 procent jämfört med samma månad förra året.
– Vi vet att våra kunder vill handla av oss på nätet. Satsningen visar att vi gör rätt saker för att göra det enklare och lättare för våra kunder, säger Anders Nilsson, affärsområdeschef på Autoexperten i ett pressmeddelande.
Satsningen medförde även att jämfört med oktober 2018 har antalet besökare i webbshopen ökat med 65 procent och antalet besökare på själva webbplatsen autoexperten.se ökade med 22 procent.
– Vi är bara i början av vår e-handelsresa. Att skruva på erbjudandet, öka kommunikationen och finslipa kundservicen har gett resultat. Rekordet för oktober visar att vi är på rätt väg, säger Jonas Andersson, marknadschef för digital och analys på KG Knutsson AB som äger Autoexperten.