Skoda Sverige får ny märkeschef
Jens Reichert är 41 år och kommer närmast från BMW, där han arbetat som försäljningsdirektör för norra Europa med bas i Stockholm. Före det har han haft flera roller inom BMW-organisationen, både i Sverige och Tyskland. Bland annat har han varit försäljningschef för Mini i Sverige och vd för BMW:s motorcyklar i norra Europa.
– Skoda är ett väldigt spännande varumärke som utvecklats mycket under de senaste åren. För mig är Skoda ett prestigelöst bilmärke som lever upp till devisen ”surprisingly clever” som handlar om att man blir överraskad av allt Skoda har att erbjuda. Det stämmer väl överens med hur jag tycker att jag själv är som person. Nu ser jag fram emot att träffa hela Skoda-organisationen och börja bidra till fortsatta framgångar, säger Jens Reichert i ett pressmeddelande.
Jens Reichert tillträder sin nya roll som märkeschef för Skoda Sverige den 1 september 2020.
– Jens Reichert har en gedigen bakgrund som gör honom till en lämplig och kompetent ny märkeschef för Skoda. Tillsammans med Skoda-teamet får vi en ledning som är väl lämpad att ta sig an den utveckling som sker inom märket och marknaden mot en mer hållbar och uppkopplad mobilitet. Jag önskar Jens varmt välkommen till Volkswagen Group Sverige, säger vd Claes Jerveland.