De är korvbäst i Sverige
När undertecknad var liten for vi till Esso, som efter årtionden av metamorfoser nu är Circle K. Då fick vi bensin via en slang. Nu får man en slang med räksallad (får man hoppas). Korven har blivit minst lika viktig som bensinen (om inte viktigare).
I en konsumentjämförelse mellan de största korvförsäljarna längs Sveriges vägar tar Circle K hem förstaplatsen vad gäller hela korvutbudet.
– Vi lät Kantar Sifo genomföra den här undersökningen för att se hur vår korvsatsning faktiskt tas emot av kunderna. Och även om vi gick in i undersökningen med tanken att vi är strået vassare än andra med vårt korvutbud är det förstås otroligt roligt att få det bekräftat, säger Martin Stenberg, Senior Category Manager Food på Circle K.
Han vill antagligen inte tituleras korvgubbe.
Undersökningen är gjord genom Kantar Sifos onlinepanel och har jämfört utbudet hos Circle K, OKQ8, Preem, Shell/Välkommen in samt Sibylla. Totalt har 1 165 respondenter själva valt vilken korv de ska äta hos en tilldelad kedja i testet och sedan betygssatt upplevelsen och helhetsintrycket.
Kantar Sifo genomförde undersökningen under våren 2021 på uppdrag av Circle K.
Det korvkunderna efterfrågar mest
Enligt Circle K:s egna kundundersökningar (ej genom Kantar-Sifo) är följande faktorer det viktigaste när det gäller valet av korv:
-
Hög kötthalt
-
Nygrillat
-
Färskt korvbröd
-
Spännande smaker
-
Stark smak