Sangyong har efter flera år av ekonomisk istid hittat en väg framåt. Indiska Mahindra är ute ur bilden och nu är det den sydkoreanska jätten KG Group som äger bilföretaget. För att tydliggöra att det handlar om ett sydkoreanskt märke så har även namnet Ssangyong pensionerats och nu är det KGM, Korean Genuinely Made, som gäller.
I Sverige är d...
RSA satsar på återförsäljare när KGM rullar in i Sverige
Agentmodellen är inget för KGM, Korean Genuinely Made, när bilmärket ska ta marknadsandelar i Sverige. De satsar hårt på pickupsegmentet med nya Grand Musso som ska säljas via ett växande nätverk av återförsäljare.
Försäljningschef Thomas Linnarsson och regionchef Taulant Jonuzi ska lyfta KGM i Sverige. Foto: Marcus Nyberg
Vill du få åtkomst till allt?
Prova 30 dagar för 0 kr.
Inga bindningstider eller kortuppgifter krävs.
Prova nu
Köp en prenumeration
Utforska våra prenumerationslösningar och välj den som passar dina behov.
Välj din prenumeration