Jeep sponsrar flugfiske
Att använda ett sportevent i sin marknadsföring kan man göra på många sätt. Men frågan är om inte Jeep valt en av de mer udda vägarna. I sin sponsring av Flugfiske VM i Lappland har man nämligen valt att ge sina kunder möjlighet att vara med i själva fisketävlingen Att ett företag bjuder in kunder eller tävlingsvinnare till att titta på ett sponsrat event är vanligt. Ovanligare är att man erbjuder dem att delta! Men det är just vad bilmärket Jeep gör i samband med att VM i Flugfiske hålls i Lycksele i Lappland i augusti. Bevakat av journalister från hela världen. Samtidigt som tävlingen pågår arrangeras nämligen en Jeep-tävling i exakt samma vatten och med samma regler och domare. Bara med någon dags förskjutning mellan de olika vattnen så att inte de olika deltagarna trasslar in sig i varandras linor. - Det blir i praktiken fullt möjligt att jämföra sina egna resultat med proffsens, säger Peter Kjellberg, marknadschef på Chrysler Jeep i Sverige.