Goodyear/Dunlop förstärker säljorganisation
Goodyear Dunlop storsatsar på en samnordisk organisation som ytterligare stärker de lokala säljorganisationernas slagkraft i Danmark, Estland, Finland, Lettland, Litauen, Norge och Sverige. Den nya organisationen sjösätts i två etapper nu under sommaren. Den första etappen omfattar en ny samnordisk lednings- och säljstödsorganisation. - Här satsar vi på en samnordisk organisation som skall leda och stödja de nordiska och baltiska länderna inom framförallt försäljning, marknadsföring, logistik och finans, säger Lars-Eric Lundgren, General Manager, Nordic Sales & Marketing. Följande befattningar i den nya samnordiska organisationen är tillsatta per den 1 juni 2001: General Manager - Nordic Sales & Marketing: Lars-Eric Lundgren, Sverige Sales Director - Goodyear & Support Brands Nordic: Kenneth Saust, Danmark Sales Director - Dunlop & Support Brands Nordic: Esa Suhonen, Finland Sales Director - Associated Brands Nordic: Kristian Hassing, Danmark Finance - Nordic: Helge Berntsen, Norge Distribution - Nordic: Peter Skullman, Sverige Advertising, PR - Nordic: Göran Brodén, Sverige Senior Product Manager - Consumer Nordic, focus winter: Per Detterman, Sverige Product Manager - Motorcycle & Racing: Marie Wahlén, Sverige Product Manager - 4x4, HP & Tuning Nordic: Michael Christensen, Danmark Product Manager - Truck/TruckForce Nordic Repl/OE: Edvard Saastamoinen, Finland Den andra etappen omfattar de lokala säljorganisationerna i de nordiska och baltiska länderna. - All business is local - det är ett faktum som förtjänar att upprepas och som dessutom är vägledande i det nu pågående arbetet med att lägga upp de lokala säljorganisationerna, understryker Lars-Eric Lundgren. Organisationsarbetet pågår i nära samarbete med de olika länderna och med den uttalade målsättningen att skapa branschens mest slagkraftiga säljorganisation i respektive land anpassad efter potential och säljmål, fortsätter Lars-Eric Lundgren. De lokala försäljningsorganisationerna kommer att ledas av ett lokalt management team, för försäljning, logistik och administration. Det innebär att vi kommer att kunna erbjuda våra återförsäljare och konsumenter en ännu slagkraftigare samarbetspartner redan till den kommande höst- och vintersäsongen, avslutar Lars-Eric. Lundgren.