Här rekryterar man gärna genom »känningar«
– Vi tar gärna emot fordonselever för praktik, bara de är duktiga och ambitiösa. Nu i höst kommer vi att ha två praktikanter som skall jobba i verkstaden. Det säger Jan Lundell, verkstadschef på Mitsubishi Center Hammarby AB. Företaget startades för två år sedan och har redan blivit en av Mitsubishis främsta återförsäljare. – Vi är sju stycken i verkstaden och hade vi haft plats hade vi gärna anställt fler. Vi har mer än full beläggning på jobb, berättar Lundell. Att rekrytera mekaniker är inte helt lätt och Jan Lundell konstaterar att det kan vara svårt att få tag på bra folk. »Känningar« – Rekrytering handlar mycket om »känningar«, dvs att det sprids att man söker mekaniker. Då får man också oftast tag på de man önskar, säger han. Kundvård i alla avseenden är vägledande för Mitsubishi Center Hammarby. Målet är att genom långsiktigt professionellt arbete bygga upp en stabil och nöjd kundkrets som med största förtroende kan vända sig till oss med alla sina bilfrågor. Duktiga och erfarna mekaniker är handplockade för att ge bästa möjliga service. De är specialutbildade och har därför en god kännedom om kundernas bilar. Företaget monterar bara originaldelar vid reparation.