23948sdkhjf

Volvo introducerar turistbussar i Indien

Den växande medel- och affärsklassen i Indien är främsta målgruppen för Volvo Bussars satsning på turistbussar i Indien. Bekväma långfärdsbussar kan aktivt konkurrera med tåg och flyg i det indiska folkets ökande rörlighet. Indien utgör nu också en marknad för Volvo Bussars . Här ska den växande medelklassen lockas att resa med buss istället för de mindre flexibla färdmedlen tåg och flyg. Moderna, säkra och bekväma långfärdsbussar är Volvos medel i kampen om de allt fler resenärerna. Bussen ger dessutom människorna i mindre städer en ökad möjlighet att röra sig över längre sträckor. Bussarnas chassier, av typen B7R, byggs i Volvos fabrik i Bangalore i sydvästra Indien. Karosserna, av Volvos design, byggs av den lokala Azad Group. Företagen samarbetar för att erbjuda sina kunder bästa tänkbara support genom Volvos redan väletablerade servicenät. Tillsammans med andra partners erbjuder Volvo India också finansiering. Det segment, som Volvo nu går in i, är litet men växande. Tre år intensiv utvärdering av marknaden, har lett fram till att så kallade intercitybussar med goda prestanda och hög komfort är den optimala lösningen för Volvo Bussars entré på den jättelika indiska marknaden. Genom att sätta en ny standard för turistbussar, hoppas Volvo på en stark expansion för sina bussar i och med den nu inledda satsningen. Volvo Lastvagnar är sedan tre år etablerade med tillverkning i Bangalore och även Volvo Construction Equipment samt Volvo Penta är närvarande i Indien. - I framtiden kan behovet av kompletta transportlösningar i Indien bara öka. Miljö- och säkerhetskraven kan bara bli hårdare liksom kraven på bränsleeffektiva motorer och bättre körbarhet, säger Volvo Bussars VD, Jan Engström. #NAME?

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063