Mercedes Magasin får svensk premiär
Nu får Mercedes-Benz internationella magasin svensk premiär. Första numret bjuder bland annat på en exklusiv intervju med Drottning Silvia. ´´ Mercedes Magasin ska vara vår främsta kommunikationskanal till Mercedes-ägarna, säger Johan Larsson på Mercedes-Benz Sverige i Malmö. Mercedes Magasin är i grund och botten en internationell produkt, som ges ut på inte mindre än 10 språk. Nu får tidningen även en svensk upplaga, med Magnus Briggert som chefredaktör. Ca 25% av innehållet kommer att vara producerat enbart för Sverige. - Det faktum att tidningen är internationell, gör att vi kan hålla en redaktionell nivå som hade varit omöjlig annars, säger Johan Larsson. I första numret märks bland annat en exklusiv intervju med Drottning Silvia, liksom ett stort reportage om Gaudi och hans verk. I det svenska materialet återfinns ett reportage om Medevi Brunn, och en ?vad-hände-sedan? artikel om Johan Staël von Holstein. Dessutom finns här givetvis reportage om Mercedes visioner och bilar. - Vi vill vara exklusiva men inte glassiga, med reportage som är verkligt läsvärda. - Samtidigt vill vi att våra kunder verkligen ska veta vad som är på gång inom Mercedes. Tidningen kommer att vara på ca 80 sidor, med limmad rygg och 250 grams maskinlackat papper i omslaget. Utgivning sker fyra gånger per år. Men i en tid med allt fler annonsfyllda ?exklusiva livsstilsmagasin?, går Mercedes sin egen väg på många sätt. Bland annat kommer man aldrig att ha mer än 25% annonser. - Mercedes Magasin är en kommunikationskanal och inte en intäktskälla, säger Johan Larsson. - Vi kommer att ha annonser, men aldrig så många så att det upplevs som påträngande. I början räknar vi med att begränsa oss till ca 10 helsidor per num