23948sdkhjf

Tony Ring sexa i Ferrari Challenge-premiär

Att årets säsong i Ferrari Challenge skulle bli den tuffaste hittills har det inte varit någon tvekan om. Det visade sig också stämma till fullo när förarna möttes i årets två första race på spanska Jarama-banan utanför Madrid. Flera av förarna hade lagt åskilligt med testdagar på banan för att sortera ut lämpliga hjulinställningar. Den svenska Ferrariföraren Tony Ring lyckades ta hem en sjunde och en åttondeplats efter en hård kamp i en bil som var både nervös och svårkörd. - Jag förstår att de lagt tid på just den här banan för att hitta en bra setup, säger Tony småskrattande. - Vi hade fullt upp på vår första träningstid att sortera ut en grundläggande inställning och tyckte att vi nått ganska långt när vi tog sjätte bästa tid. Sedan ändrades väderförutsättningarna helt med häftiga regnskurar och teamet fick ändra på allt igen. Lagom till första racet kom solen tillbaka och Tony fick problem med värmen i däcken. Till andra racet blev det ännu soligare och ännu varmare, teamet sänkte lufttrycket för att undvika problem och bilen blev då istället väldigt understyrd. - Bilen var mycket svårkörd och sladdade vilt så fort jag trampade för mycket på gasen, jag rattade faktiskt så jag fick blåsor i händerna, säger Tony. - Vår strategi att ligga inom topp fem i varje race ligger kvar även om vi inte nådde ända fram d - Så faktum är att jag trots allt är ganska nöjd med helgens resultat. Det kunde varit mycket värre, vi kunde kört av och kraschat som så många andra gjorde. Vi gjorde inte heller några misstag eller hade direkta problem med bilen, utan jag körde så bra det gick med de förutsättningar vi hade, säger Tony avslutningsvis. Tony ligger nu på en delad sjätteplats och som en bonus kan nämnas att han dessutom leder det Tyska mästerskapet som han också ingår i. Nästa race går på Belgiska Spa redan om 14 dagar och då ska det delas ut straffvikter till de tre i toppen i respektive race, vilket kommer att röra om i fältet rejält. Ferrari Challenge – Jarama 1. Javier Diaz - Testarossa Cars - 52p. 2. Ange Barde - Monaco Motors - 36p. 3. Michael Cullen - Ferrari UK - 35p. 4. Pier G. Perazini - Team Mallucelli - 21p. 5. Paddy Shovlin - Ferrari UK - 20p. 6. Tony Ring - Ferrari-Stockholm - 12p. 6. Karsten Struwe - Loris Kessel Racing - 12p. 8. Pasquale Gagliardi - Eberlin - 9p. 9. Nic Hommerson - Garage Francochamp - 4p. 9. Norbert Graf - Scuderia Auto Becker - 4p. Källa:Sportinformation

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.079