23948sdkhjf

Saabs kampanj ”Release me” får okänt band att lyfta

Tv-kampanjen som just nu rullar på Saabs samtliga marknader i Europa har laddats ner mer än 210 000 gånger från webbsajterna Youtube och MySpace. På sökmotorn Google kan man notera över 1 390 000 träffar på kombinationer med ”Oh Laura”, ”Release me” och ”Saab”. Som ett resultat av framgångarna har Oh Laura nu spelat in ”Release me” som sin första singel. Just nu återfinns gruppen i studion där de arbetar med sitt nästa album som kom ut i slutet av maj. Filmad i svartvitt för atmosfärens skull och med namnet ”Släpp lös naturens krafter” visar reklamfilmen kraftfyllda bilder av naturens ständiga kamp mot att tämjas och tryckas ner, kombinerat med Frida Öhrns karismatiska röst på ljudspåret. Tillsammans ger de en ny, emotionellt laddad bild av miljöbudskapet bakom Saabs BioPowerteknik. Filmen är producerad av Lowe Bindfors. – Vi brann verkligen för både innehåll och känsla när vi gjorde filmen, säger Kristian Jörgensen, ansvarig för Saabs marknadskommunikation. – Det känns fantastiskt att kunna skapa inte bara reklam utan något mer, som verkligen berör andra människor. Musiken och Frida Öhrns suveräna röst passade perfekt för de starka känslorna i filmen. Vi är naturligtvis glada för den stora uppmärksamhet vi fått – och för att den har hjälpt Oh Laura med en bra start på karriären. Vi önskar dem förstås all lycka för framtiden. Miljöfrågorna diskuteras överallt och framgången visar också att kampanjen ligger helt rätt både i tid och i ton. Frida och hennes kollegor i Oh Laura, Rikard Lidhamn, Jocke Olovsson, Magnus Olsson och Jörgen Kjellgren kommer att spela ”Release me” och andra låtar ”live” när de i juni kommer till Trollhättan för att delta i Saabs stora 60-årsfirande. Sedan åker de på turné, sponsrade av Saab, i Saab 9-5 Sportcombi. BioPower, förstås. OH

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.082